Diagnostika prevodoviek
Vzhľadom na rozšírenie elektronických riadiacich jednotiek je bez predchádzajúcej diagnostiky nemožné vykonať akékoľvek technické zásahy. Nenahraditeľným nástrojom pri rozhodovaní o finančne efektívnej oprave vozidiel je počítačová/ prístrojová diagnostika.
Diagnostický test sa môže vykonať na tvári miesta dohodnutom pri našom kontaktovaní, resp. ak je vozidlo v stave schopnom pohybu alebo vlečenia, priamo v našich servisných dielňach.
Aplikáciou možno lokalizovať zdroj problému, možno vylúčiť nepotrebné technické zásahy, za pomerne nízke poplatky za služby dokážeme poskytnúť spoľahlivé informácie o nesprávnych prevádzkových postupoch, ako aj o aktuálnom stave vozidla a prevodovky.
Vďaka odborným znalostiam WABCO sa nám podarilo jedinečným diagnostickým systémom pre úžitkové vozidlá viacerých značiek integrovať do servisných služieb komplexné a inovatívne riešenia. Aktualizácie nami používaného W.Easy Complette Premium systému v širokom výrobnom spektre (DAF, MAN, MERCEDES, VOLVO, SCANIA, RENAULT, IVECO, a pod.) zabezpečujú sledovanie aktuálneho vývoja techniky úžitkových vozidiel.
Naši servisní kolegovia si zvolia zodpovedajúcu prípojku podľa typu a roku výroby motorového vozidla (preto je dôležité vedieť typ a rok výroby), a vytvoria požadovanú konfiguráciu hardvéru.
Diagnostika prevodovky zahŕňa preskúmanie nasledovných funkcií:
- úplný prehľad aktuálneho stavu vozidla prostredníctvom všetkých riadiacich jednotiek,
- test základného nastavenia, ako plynový pedál, snímače tlaku, naplnenie palivového potrubia, kompresia, overovanie spojky, servisné parametre a reset,
- prevádzkový test, ako zapnutie recirkulácie výfukových plynov, úroveň naplnenia nádrže AdBlue, ovládanie armatúry, Bypass-škrtiaci ventil, plniaci ventil tlakovej nádoby, rozsah ECO, riadenie pohonu, ovládanie kontrolky, otáčky motora, tempomat, kompresorová spojka off- on, a pod.,
- pohonná reťaz, ako (prevodovka, spojkový systém, retarder, zaťaženie, brzdy, plynový signál a pod.)
Elektronický systém motorového vozidla ukladá chyby vyskytujúce sa počas prevádzky vo forme chybových kódov. Jedným z cieľom testovania funkcií je, aby na základe uložených chybových kódov identifikoval problémy týkajúce sa celého vozidla alebo iba hnacieho reťazca, a aby ich zosumarizoval v jednom protokole.